Zapewniamy:
– wychowanie przedszkolne dla dzieci w wieku 3-5 lat,
– roczne przygotowanie przedszkolne dla dzieci 6 letnich oraz dzieci, którym odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego (do 9 roku życia),
– realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
– profesjonalną organizację zajęć wychowania przedszkolnego i rocznego przygotowania przedszkolnego dostosowaną do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka,
– zajęcia rewalidacyjne (terapia zaburzeń mowy, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, AAC; zajęcia wspomagające rozwój sfery poznawczej, emocjonalno-motywacyjnej i społecznej; zajęcia rozwijające samodzielność osobistą i społeczną; zajęcia wspomagające rozwój koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; zajęcia rozwijające sprawność i kondycję fizyczną),
– realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,
– udział w zajęciach specjalistycznych prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym terapii pedagogicznej, logopedycznej, psychologicznej i rehabilitacji ruchowej.
Metody pracy:
– aktywizujące,
– praktycznego działania,
– słowne,
– oglądowe
– Alternatywne Metody Komunikacji (Makaton, PCS, piktogramy),
– Sensoryczna Integracja,
– muzykoterapia,
– logorytmika,
– techniki terapii tańcem i ruchem,
– masaż dźwiękiem mis tybetańskich,
– trening widzenia,
– praca z komputerem i tablicą interaktywną,
– programy aktywności ,,Dotyk i komunikacja” M. Ch. Knillów,
– elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
– stymulacja polisensoryczna,
– elementy metody Flortime i Son-Rise.
Ramowy plan dnia:
7.00 |
Otwarcie przedszkola
|
7.00-7.30 |
Zajęcia samoobsługowe w szatni i łazience.
|
7.30-8.45 |
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
Zabawy organizowane z inicjatywy nauczyciela: dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, ruchowe. Zajęcia dodatkowe: dogoterapia (poniedziałek). |
8.45- 9.50 |
Zajęcia samoobsługowe:
– przygotowanie do śniadania (czynności porządkowe), – trening samoobsługi podczas śniadania, – czynności samoobsługowe w łazience (mycie dłoni, twarzy, zębów). |
9.50-10.20 |
zajęcia rozwijające aktywność dzieci z wykorzystaniem metod: Sensorycznej Integracji, pedagogiki zabawy, Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. |
10.20-10.50 |
Zajęcia dydaktyczne związane z realizacją programu wychowania przedszkolnego. Realizacja celów zawartych w Indywidualnych Programach Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET) |
10.50-11.30 |
Zajęcia samoobsługowe:
– przygotowanie do II śniadania (czynności porządkowe), – trening samoobsługi podczas II śniadania, – czynności samoobsługowe w łazience (mycie dłoni, twarzy). |
11.30-12.20 |
Pobyt dzieci na świeżym powietrzu:
spacery, gry i zabawy ruchowe, zabawy na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe lub ogrodnicze. |
12.20-13.00 |
Zajęcia samoobsługowe:
– przygotowanie do obiadu (czynności porządkowe), – trening samoobsługi podczas obiadu, – czynności samoobsługowe w łazience (mycie dłoni, twarzy). |
13.00-14.30 |
Odpoczynek (relaksacja, bajkoterapia).
Realizacja zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zajęć rewalidacyjnych zgodnych z rozpoznanymi potrzebami dzieci i zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Zajęcia indywidualne w oparciu o Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET). Zajęcia dodatkowe: religia (poniedziałek, piątek). |
14.30-15.00 |
Pożegnanie dzieci. Czynności samoobsługowe w szatni. |
15.00 |
Zamknięcie przedszkola. |